Content

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
februar 23, 2018, 05:05:28 am

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Permissions

Skrevet av Emne: Søndag 2018-01-21 kl 11:00  (Lest 123 ganger)

Utlogget PTELLNES

• Medlemmer 2017
  • Hero Member
  • *
Søndag 2018-01-21 kl 11:00
« på: januar 21, 2018, 07:27:54 pm »
8) Hvem gidder å dra på fjellet når vi kan dra på dykketur. Pga dårlige forberedelser fra kl 7:30 da jeg stod opp klarte jeg å glemme blyet. Jeg klarte lett å overbevise et par buddyer (det var syv å velge blant) til å låne meg blyet sitt. Jeg valgte det nyeste og dyrest som tilhørte TH, og da slapp han og dykke meg meg på sin faste plass. Været var nydelig og 2 mm is i Apalvågen var knapt merkbart.
Første pilje ble lempet uti på tidligere nevnt sted. De kom omtrent tomhendte opp som forventet. Dagdykk er naturdykk, sånner det med den saken. Andre pulje var lurere. (Jeg var i andre pulje). Etter at MC og gjestedykker hadde valgt plass fikk jeg velge sist. Det passet meg midt i blinken. Jeg hadde med meg en fridykker som dykket på luft. Det passet fint for fridykkere bruker ikke luft mellom 0 og 20 meter. Til tross for at dykkeleder tenkte at vi skulle dykke en time hadde ikk noen av oss avtalt det og vi kom oppe i god tid. dv 45 minutter 0 sekunder og 0 hundredeler. Og sellvsagt med langt over 50 bar igjen. Siden meddykker ikke ville svømme så fort. Passet jeg på å svømme sikksakk fortrinnsvis bak meddykker slik at min trening til halvmaraton i september ble ivaretatt. Det manglet ikke på forvirring hos buddy som brukte litt tid på finne ut av min kompasskurs. Men med Kråkøy på venstre side og en antydning motstrøm (som forventet TH selv om du mente noe annet). Jada strømmen går ut mot havet når det fjærer.
Så tilbake til den vante spørsmålet....   Ble det fangst. Ja selvsagt ble det fangst. Fangstrapporten kommer før neste termindykk, så følg med på SSDK sine klubbsider.(Gjelder spesielt de som har initialer THT og bor på Misje). Kan ellers nevne at båtfører meldte avbud for å være helt sikker på å holde seg frisk til Herdla. Det ser imidlertid ikke ut til å være til hinder for ny tur på TIRSDAG ;-).
Følg med på nestse episode av SSDK. Da er temaet nattdykk og fangst. See you down under !
 8) 8) 8)
Og ikke glem fangstrapporten den kommer en eller annen gang mellom nå og tirsdag 17:59, hang on.

mvh PET
Antall dykk hittil i år. Husker ikke. Antall dykk siste uke 5.(jogge 8 .4 km tilsvarer ca 4 dykk, maraton i september ja)

EDIT: FANGSTRAPPORT: 32 kamskjell, 10 hannkrabber mat i halvparten
« Siste redigering: januar 22, 2018, 02:25:27 pm av PTELLNES »
mvh
PETellnes

SSDK - You'll Never Dive Alone

Utlogget caro

• Formann SSDK
  • Moderator
  • Hero Member
Sv: Søndag 2018-01-21 kl 11:00
« Svar #1 på: januar 25, 2018, 12:10:41 pm »
Terje har laget fin videologg fra turen: