*

Content

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
desember 13, 2018, 10:46:15 am

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Permissions

Skrevet av Emne: Søndag 27. mai 2018  (Lest 273 ganger)

Utlogget caro

• Leder for SSDK
  • Moderator
  • Hero Member
Søndag 27. mai 2018
« på: mai 28, 2018, 04:09:04 pm »
Antall dykkere: 6
Vær: Nesten vindstille, strålende sol fra blå himmel og skikkelig varmt! Sommer :-)
Sted: Det grunne flaket vest for Ljøsøyna, kalt Røvjane på kartet.
Sikt: Forholdsvis bra for årstiden. 10 meter ca.
Temperatur: 8–10 grader
Terreng og liv og sånt: Alle tre dykerpar ble sluppet ut på flaket, litt spredt. Jeg dykket med en gjestedykker fra utlandet, som hadde tatt med digert kamera med vidvinkel. Hun håpet på å få ta noen flotte tareskogbilder, og det var jo nettopp flott tareskog vi ble sluppet ned i. Tareskog og kløfter, ikke så mye annet å se. Bortsett fra et par små/mellomstore breiflabber, som hun ihvertfall ble henrykt over å se. De var akkurat litt for små til å bli middag, syns jeg.
Det andre paret som kom opp hadde vært litt heldigere og funnet en flabb på 6,5 kg. Dvs. han som såg den først hadde latt vær å ta med stikke og ville ikke ta dem ned kniv, så da gikk den jo i nettet til buddyen. Sånt skjer når man lar stikken ligge igjen i båten...
Tredje par klaget på at de bare hadde sett tang. Men jeg tror det var et fint dykk allikevel ;-)

Etter dykketuren var vi tre som dro ut på Løno go grillet og fisket litt. Der var det fisk å få på hver kast, stort sett småsei, men en fin lyr ble det da også. VI lot være å miste dreggen denne gangen ;-)

93 83 61 81