*

Content

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
november 18, 2018, 05:47:00 pm

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Permissions

Skrevet av Emne: Søndag 12 august 2018  (Lest 209 ganger)

Utlogget m-chri

• Hero Member
Søndag 12 august 2018
« på: august 13, 2018, 09:18:20 am »
Søndagen var strålende med svak vind, nesten flat sjø og flo vannstand ved avgang.  Åtte dykkere var allerede på plass da båtfører parkerte i Apalvågen.  Vi lastet båt og kaffe, og gjorde en kort orientering om sikkerhet og dykkemål for nye gjester.  Vi gikk til Langholmen og tre gjester gjorde seg klar.  De dykket nordvestlig omtrent som kartet viser.  Andre par ut var eldste mann ombord, med sin støttekontakt.  Med statlig støtte og ny jobb, er de fullrigget med utstyr og GoPro, video fra dykket ligger allerede på YouTube.  De dykket nesten som planlagt, blå linje på kartet. 

Siste gruppe på tre var Fremstad, nyeste reality serie under innspilling.  Dette blir bra etter hvert.  Det må sikkert gjøres en del nye opptak og redigeringer, men du verden så underholdende.  Yngste Fremstad jobbet som en helt i varmen for å få eldste par Fremstad klare og i sjøen.  Der ble de liggende såpass lenge, det var tid for båtfører å hente første gruppe opp av vannet.  Vi kunne følge hetten på unge Fremstad på lang avstand, der han kom opp og gikk ned som en dupp på stille fiskevann.  Det ble 25 minutter på samme plass med prøving og feiling for eldste par Fremstad.  Sånn må det bli på første dykk, et år etter OWD. Unge Fremstad var tålmodigheten selv, så '20 meter Nord' blir nok en suksess til slutt.  Dykkeplass markert med kryss.

Gjestene markerte med SMB og kom opp på tid, her var det orden på ting.  Andre par likte seg best på komfortabel dybde, og gikk sør gjennom sundet istedet for å krysse.  Fine dykk og en flott dag på sjøen.  Kaffe og god drøss med bilder og filming på dekk.  Kanskje noe blir lagt til loggen her?
« Siste redigering: august 13, 2018, 09:38:06 am av m-chri »

Utlogget oyvfrem

• Medlemmer 2017
  • Full Member
  • *
  • Alt er mulig.Det umulige tar bare litt lenger tid!
Sv: Søndag 12 august 2018
« Svar #1 på: august 13, 2018, 08:35:31 pm »
Fantastisk lesning! Holdt på å le meg i hjel Morten. Mer sant kan det jo ikke bli. Neste gang dykker de for seg selv, helst utenfor Nemo :) Om noen har en inn ventil av merket Apeks, så gi meg en lyd. Min mor skulle ha byttet sin "nye" Nemo ventil, som hun ikke klarer å trykke inn skikkelig. Det var hovedproblemet under 20 meter nord :)
Mvh
Øyvind Fremstad
Mob 934 96 800

Ingenting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!
"Å tro på det umulige er helt avgjørende for helsen din"

Utlogget Kjetil

• Medlemmer 2017
  • Hero Member
  • *
  • SSMDK member
« Svar #2 på: august 14, 2018, 12:15:01 pm »
Apeks inn-ventil til drakt du trenger?
Mener jeg har noen liggende. (krever Apex kompatibel slange fra 1. trinn)
Mvh Kjetil
91122068

Ikke feilvare, bare Limited Edition!

Utlogget THelberg

• Medlemmer 2017
  • Full Member
  • *
    • Min fotoside
« Svar #3 på: august 14, 2018, 08:57:13 pm »
Fantastisk logg  :D :D
Mvh