*

Content

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
august 17, 2019, 11:48:01 pm

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Permissions

avstemning

Hvilken dag kan du bli med? (mulig å krysse av for flere)

Lørdag 23. februar
4 (16%)
Lørdag 2. mars
3 (12%)
Lørdag 9. mars
5 (20%)
Lørdag 16. mars
5 (20%)
Lørdag 23. mars
8 (32%)

Stemmer totalt: 11

Avstemning er avsluttet: februar 10, 2019, 11:36:30 am

Skrevet av Emne: Ryddeaksjon Vikavågen  (Lest 3218 ganger)

Utlogget admin

• Administrator
  • Hero Member
Ryddeaksjon Vikavågen
« på: februar 05, 2019, 11:34:39 am »
Som kanskje mange vet, så planla vi en aksjon i Vikavågen høsten i fjor som ble utsatt på grunn av været. Nå er det på tide å ta tak i denne igjen, mens sikten fortsatt er god.

Det er viktig at så mange som mulig har anledning til å stille. Vi kommer til å dele ut fangstnett til de 10 første som melder seg på, og å trekke ut premier til både dykkere og deltagere på land.

Har ikke sjekket med BOF om vi kan å kranfører de aktuelle datoene enda, så må forbehold om at det ordner seg.
Setter derfor frist for tilbakemelding til førstkommende fredag, slik at vi får spikret datoen snarest mulig. Legger ut egen påmeldingstråd så snart det er avklart.

Om noen får tak i flere sponsorer til aksjonen, hadde det vært supert! Mat, premier, e.l. Vi lager video fra aksjonsdagen som deles i sosiale medier og sørger for at sponsorer også blir profilert/takket.

Litt info om Vikavågen og aksjonen:

Type søppel som skal ryddes: ca 20 bildekk. De fleste ligger ved kaien. Noen spredt utover. Lengste avstand til kai ca 25 meter. Store fendere type lastebil dekk. Noen bilbatterier. Litt plast og annet syntetisk. Mye stålkomponenter. Vi kan fylle opp ca 2 big bags om ønskelig. Noe gammelt fortøynings utstyr som må kuttes med kniv. Vi kan vurdere om større stålkomponenter også skal heves pga estetikk (ser ikke pent ut fra land). Dybde i området er 5-10 meter. Bunnforhold er tynn sandbunn på fjell med litt lett svevende partikler. Vi kan forvente partikler som lager dårlig sikt når dekkene heves.

Det er enkel tilkomst for båt og biler på området. Sjøarealet kan enkelt sperres for annen båttrafikk. Ingen båtled forbi kaien som kan lage farlige situasjoner. Vi kommer til å ha skjærgårdstrollet liggende ved flytebryggen under aksjonen.

Heving av søppel gjennomføres ved hjelp av kran på kaien. Vi ordner kranfører og container via BOF. 

Det blir matservering under aksjonen, og vi satser på å holde på fra kl. 10 og utover. (Alle trenger ikke møte opp samtidig)
Vi trenger hjelpere både på land og i vannet.
« Siste redigering: februar 05, 2019, 11:37:42 am av caro »

Utlogget Kjersti

• Medlemmer 2017
  • Newbie
  • *
Sv: Ryddeaksjon Vikavågen
« Svar #1 på: februar 05, 2019, 11:45:04 am »
Jeg kan kun 2. mars....
Kjersti 😊 93082103

Utlogget PerEinarTellnes

• Medlemmer 2017
  • Hero Member
  • *
    • Lyktespesialiste
« Svar #2 på: februar 05, 2019, 05:25:59 pm »
Kan lørdag 9.mars
mvh
PerEinarTellnes

SSDK - You'll Never Dive Alone

Utlogget Kjersti

• Medlemmer 2017
  • Newbie
  • *
« Svar #3 på: februar 06, 2019, 11:35:22 am »
Jeg kan 16. mars også, men får ikke lagt den inn i avstemmingen nå siden jeg krysset av der i går på 9. mars.
Kjersti 😊 93082103

Utlogget caro

• Dykkegal
  • Moderator
  • Hero Member
« Svar #4 på: februar 12, 2019, 09:35:41 am »
Da er dato satt: Lørdag 23. mars.

Vi kan eventuelt starte rydding helga før også, dele det opp i to omganger, slik at man kan fylle bigbags 16. mars og ta heving av big bags og bildekk 23. mars.
93 83 61 81

Utlogget THelberg

• Medlemmer 2017
  • Full Member
  • *
    • Min fotoside
« Svar #5 på: februar 24, 2019, 08:40:37 am »
Jeg er klar 23. mars 👌
Mvh
Terje Helberg
Mobil 97 63 63 99

Utlogget leifmv

• Hobby ekspert
  • Medlemmer 2017
  • Sr. Member
  • *
  • Alle øyer møtes under vann
« Svar #6 på: mars 12, 2019, 06:11:56 pm »
Eg blir ikkje tilstade 23 Mars.
Men kan melda til dykk at ein skribent frå lokal avisa Vikaskarven kjem innom for å dekka aksjonen.
Så kjemm håret og rett på slipset. Kanskje vert DU intervjua..... ;-)

Leif M