Content

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

april 03, 2020, 07:16:02 am

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Permissions

Skrevet av Emne: Søndag 20. oktober 2019  (Lest 397 ganger)

Utlogget caro

• Dykkegal
  • Moderator
  • Hero Member
Søndag 20. oktober 2019
« på: oktober 20, 2019, 08:31:07 pm »
Fem dykkere tok turen til Barmana denne nydelige søndagen. Det var noen solide dønninger på utsiden, men blikk stille innerst.

Første pulje hoppet i like vest for skjæret på utsiden. Her var det mye liv. Tobis-stimer, flatfisk, lyr, berggylt og flabb. Undertegnede tok en breiflabb på 6,6 kg. Det låg en mindre en rett ved siden av, men den får vokse seg stor og feit før den ender i noe fangstnett. Hummerteinene lå tett i tett, men vi såg ingen hummer i dem. Derimot såg vi en hummer som delte hjem med en lange, i en kløft. Og så såg vi en død kjempe-hummer, den var minst 60 cm og så tjukk over hodet at jeg ikke klarte å gripe rundt den. Kanskje den døde av alderdom, hvem vet. Sånne store som det der kommer seg ikke inn i noen teine.
Det var stort sett god sikt, men et sted møtte vi en vegg av dårlig sikt (under 1 meter), sikkert innerst i en vik med lite vannutskiftning. Det var ikke så lett å navigere i landskapet, med undervannsfjell og vegger, sandsletter, kløfter og tareskog om hverandre, men herregud så fint det er!

Pulje nummer to skulle prøve å sjekke ut en potensiell breiflabbplass på innsiden. De hadde ikke hellet med seg, men Hamre mener at dette absolutt har potensiale om vinteren. Vi gleder oss til da ;-)
I dag var det i hvert fall ikke noe som minnet om vinter. Vintervamsen ble vrengt av med en gang jeg kom opp, kan trygt si jeg var varm nok!
« Siste redigering: oktober 20, 2019, 08:33:50 pm av caro »
93 83 61 81